Tuesday, November 15, 2011

Confiuse Dengan Panggilan Nama

Disini aku nak menceritakan tentang confiuse dengan panggilan nama… entah kenapa hari ini aku terdetik nak berkongsi.. masa tengah-tengah baring atas katil…aku tersengeh sorang2…hahha.. sebab teringat kisah2 lalu…dan masa tuh lah aku terfikir kenapa panggilan nama abg aku..atok aku n kawan aku lain dari org lain.... sampai lah saat ini...

Ok… tanpa membuang masa.. aku meletakan beberapa situasi dibawah…

Situasi Pertama tentang abang ku.

Aku mempunyai seorang abang kandung yang kini berusia 28 tahun. Beza dia dgn aku hanya 5 tahun jew.. aku confiuse sebab aku tak pernah panggil dia abang… kebiasaan aku dan keluarga aku akan panggil dia “ADIK”…adoiii…. kadang-kala kawan-kawan abang aku menjadi confiuse bila dengar..

eh yang mana satu adik yang mana satu abang nieh???… factor utama disebabkan panggilan nieh mungkin dari kakak-kakak aku ketika aku masih kecil.. diorg panggil abang aku adalah adik…

so aku panggil abang aku jugak adik…….. sampai lah skrg… x pernah lak rasa kekok....sbb dah terbiasa… huhu

(sorry tulisan tak berapa clear...so aku ada tulis dialog di bawah nya)



AKU: "ADIK...ADIK... NAK PERGI MANA? NAK IKOT.....

ABANG AKU: "ADIK NAK PIE JUMPA KAWAN SAT..X YAH IKOT..DUK UMAH JEW"

errkkssss confiuse....


situasi Kedua tentang atok sedara aku…

confiuse jugak dikalangan sedara-sedara aku nieh… diorg panggil atok aku tok teh. Tapi aku panggil atok aku…pok teh. Hahahah adoiii…. confiuse lagi....



AKU: "POK TEH...POK TEH... NAK PERGI MANA TUH??? NAK IKOT...

ATOK: "POK TEH NAK PIE BERAK... MEH LAH IKOT...."

MAK SEDARA:" BUKAN POK TEH....TOK TEH LAH....."



Situasi ketiga tentang kawan aku….

Aku mempunyai seorang kawan di kampung bernama awang.. di kampung aku ada 2 orang nama awang…so aku diajar dari zaman kanak-kanak dengan pangilan nama awang semek….SEMEK adalah nama kakak si awang tuh… kebiasaan belah pantai timor panggil nama-nama macam nieh untuk kebiasaan bagi budak-budak kampung….



AKU : " AWANG SEMEK OOOO AWANG SEMEK....JOM KITA MAIN BOLA...PASTU BELI AIS KRIM

AWANG: " JOM JOM JOM...PANGGIL AKU AWANG DAH LAH.."


SEMEK: " EEEEE BUDAK NIEH....INGATKAN PANGGIL AKU TADI..CONFIUSE AKU.."



sampai lah di saat ini..nama-nama mereka tetap ku panggil..haks3! jika anda ada pengalaman boleh lah share di comment di bawah.... insyahALLAH saya upload nanti....

tq....

No comments:

Post a Comment